Verkkomyynti vai yhteistyöverkoston kasvattaminen palkkatyöntekijänä?

Yksinkertaisesti tänä päivänä on helpompi tehdä ite kuin väkisin myydä rivityöntekijänä erottumatta massasta. Verkkokauppa on se mikä kannattaa. Jokainen voi vain klikkailla sopivat tuotteet tai palvelut verkon kautta. Voiko olla enää helpompaa, jos sattuu tuntemaan sen luotettavan Jonnen, joka timpuroi sinulle juuri sen mitä haluat tai Maisan, joka pistää tuulta rattaisiin. Yhdessä olemme enemmän.
Miten verkostoitua? Kerro se minulle. Tulen vastaan.
Onnellisuutta on yhdessä jaettu ilo. Näinhän se menee. Yhdessä voimme menestyä.
Sen verran suuruudenhullu olen, että innovatiivisuutta riittäisi kehittää sisustusalaa yhteistyössä arkkitehtien ja talofirmojen kanssa. Siihen olisi niin helppo laittaa samaan palettiin parhaimmaksi haukuttu kaakelifirma, keittiöfirma, maanrakennus- ja tietenkin pientoimittajat. Lattia- tapetti-, tekstiili-, valaisin- ja sisustussuunnittelupalvelut. Tällä hetkellä on vielä asiakkaan näkökulmasta palapeli.

Tavoitettavuus, koordinointi ja kiire. Tosi huono yhdistelmä. Entä jos kiire poistuisi.
Jäljelle jäisi tehokas koordinaattori ja tavoitettavuuden voisi hiota aplikaatiolla sopivaksi. Sama portaaliversio tukisi koko verkostoa. Asiakkaat voisivat tilata varastojen salliessa kumppanuuksien kautta koko talon tarvitsemat palvelut ja tavarat.

Sisustusala elää Suomessa vielä murrosvaiheessa. Suomalaiset eivät halua laittaa varsinaisiin sisustussuunnitelmiin vielä rahaa. Monesti mennään niillä vanhoilla kalusteilla ja seinäryijyillä vaikka talofirma yrittäisi oksentaa asiakkaan päälle kokonaisen palvelukonseptin. Palvelumuotoilussa on silloin virhetila. Miksi ei hinnoittelussa upoteta Upoja ja sisustussuunnitelmaa enemmän asiakkaan tulevaisuutta ylläpitämään. Monilla asiakkailla on varallisuutta laittaa asuntoon useita satoja tuhansia ja säästetään kuitenkin noin 10% verran juuri siitä tärkeästä viihtyvyyttä ylläpitävästä sisustussuunnitelmasta. Voisi jopa avioeroprosentit pienentyä, jos suunnitelmissa huomioitaisiin aikuisten, lasten ja kotieläinten tarpeet erillisinä osa-alueina. Etätyön tuomat muuttuvat tarpeet. Lasten harrastusten tuomat säilytysratkaisumuutokset ja tai lemmikkisi Fifin loossi.